Zaczarowani futbolem

youtube

WSPIERAJĄ NAS

wejherowo-logo starostwo
gmina wejherowo logo gminy łęczyce

programklub2017

energaorlen655

Kontakt

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Logowanie dla trenerów

Moduł logowania został utworzony dla trenerów pracujących w Akademii, żeby jako użytkownicy strony www.blekitni-wejherowo.pl mogli dodawać aktualne artykuły dotyczące prowadzonych przez siebie drużyn.

Meditteraneo Summer Cup 2017 - relacja

MediterraneoSummerCup2017

W wyjeździe do Hiszpanii na turniej Mediterraneo Summer Cup 2017 wzięło udział łącznie 64 dzieci, z następujących drużyn : WKS Gryf Wejherowo rocznik 2003, Błękitni Wejherowo rocznik 2006, Błękitni Wejherowo rocznik 2007.

Poniżej relacja z wyjazdu

...

23 czerwca 2017 (piątek) - w drodze do Hiszpanii - dzień 1

24 czerwca 2017 (sobota) - w drodze do Hiszpanii - dzień 2

Drugi dzień podróży do Blanes spędziliśmy w Stuttgarcie. Plany mieliśmy bardzo ambitne, chcieliśmy zwiedzić Muzeum Mercedesa oraz ZOO i ogród botaniczny. Swój plan musieliśmy jednak z kilku przyczyn niezależnych od nas zmodyfikować. Muzeum Mercedesa zajęło nam sporo czasu, chłopcy z dużym zaangażowaniem poznawali kolejne tajniki motoryzacji. Śmiało możemy to miejsce polecić wszystkim, którzy będą akurat w okolicy Stuttgartu. Co zrozumiałe po intensywnym zwiedzaniu i nocy w autokarze byliśmy już mocno zmęczeni, szczególnie że cały czas mocno grzało słońce. A w związku z tym, że nasi kierowcy ze zwględu na przebudowę parkingów nie mogli zaparkować w okolicy ZOO do którego się chcieliśmy wybrać, postanowiliśmy zrezygnować z dość długiego spaceru do ZOO i odpocząć w okolicach stadionu Mercedes Benz Arena.

Jak się okazało w tym dniu w Stuttgarcie odbywała się tego dnia bardzo duża impreza biegowa, coś na kształt naszego "Wejherowo biega". Odpoczynek naszych podopiecznych szybko zamienił się w aktywne odkrywanie kolejnych atrakcji. Oczywiście główną z nich były odbywające się biegi, w których jak się okazało dzieciaki mogły uczestniczyć. Na taki krok zdecydowało się 17 zawodników, reszta z trenerami weszła na stadion i czekała na naszych śmiałków na mecie. Musimy w tym miejscu pogratulować wszystkim, którzy ukończyli swoje biegi, a w szczególności Jakubowi Godlewskiemu i Nikodemowi Sroce z Gryfa Wejherowo, którzy swoje biegi skończyli na miejscach odpowiednio pierwszym i drugim.

Około 18 wsiedliśmy do autokaru i ruszyliśmy w stronę Francji. Na granicę dotarliśmy około 23, gdzie czekała nas pierwsza kontrola graniczna, przeszliśmy ją bez większych problemów.

25 czerwca 2017 (niedziela) - przyjazd do Lloret de Mar

Granicę Francji z Hiszpanią przejechaliśmy niemal niezauważenie około 8.00. Noc minęła nam bardzo spokojnie, po całym dniu pełnym atrakcji byliśmy bardzo zmęczeni, więc spaliśmy jak susły. Około 9.30 zrobiliśmy sobie postój na śniadanie, a potem ruszyliśmy bezpośrednio do Lloret de Mar. Dla mniej zorientowanych w geografii Hiszpanii wyjaśnię, że to miejscowość w której nocujemy w hotelu Sun Beach. Miejscowość Lloret de Mar to mocno rozrywkowe miejsce, znajdujące się nad samym morzem. Z naszego hotelu mamy około 300 metrów do Morza Śródziemnego. Turniej na który przyjechaliśmy będzie się odbywał w Blanes, które znajduje się jakieś 6 km od Lloret de Mar. Zakwaterowanie całej tak dużej ekipy nie jest łatwą sprawą, więc żeby nie robić wielkiego zamieszania kwaterowaliśmy się grupami, a pozostali czekali na swoją kolej na plaży :). W międzyczasie załatwiliśmy też wszystkie sprawy związane z turniejm Copa Mediterraneo. O 18.45 zjedliśmy bardzo pyszną kolację (właściwie obiadokolację). Nikt na pewno głodny z restauracji która przygotowuje nam posiłki nie wyszedł. Wieczorem jeszcze poszliśmy z wszystkimi na plażę, a trochę po północy przyjechała pozostała część naszej ekipy (Pan Jacek, trener Kuba i 9 zawodników którzy grali w finale Deichmanna). Tak więc w poniedziałek będziemy w Hiszpanii już w pełnym 79 osobowym składzie.

26 czerwca 2017 (poniedziałek) - turniej Meditteraneo Summer Cup - dzień 1

Kolejny dzień naszego wyjazdu stał pod znakiem emocji czysto piłkarskich. Nasze drużyny rozegrały łącznie 5 meczów, odniosły w nich 4 zwycięstwa i 1 porażkę. Drużyny z rocznika 2003 i 2006 w dalszym ciągu mają szansę na zwycięstwo w turnieju. Drużyna z rocznika 2007 walczyć będzie o miejsce 7. Po meczach basen, kolacja, a wieczorem uroczysta ceremonia otwarcia turnieju.

27 czerwca 2017 (wtorek) - turniej Meditteraneo Summer Cup - dzień 2

W turnieju Copa Mediterraneo mieliśmy bardzo udany dzień. Chłopcy z rocznika 2006 wygrali swoją grupę i awansowali do wielkiego finału, który odbędzie się w czwartek. Rywalizację grupową rozpoczęliśmy od szalonego meczu z Włochami, w którym zremisowaliśmy 2-2, następnie pokonaliśmy KP Oleśno 10-0, i z niecierpliwością czekaliśmy na odpowiedź Włochów. Ostatni mecz grupowy zakończył się zwycięstwem Włochów z KP Oleśno 6-1. Taki wynik zapewnił nam pierwsze miejsce. Gryf Wejherowo 2003 odniósł dwa zwycięstwa i również zakończył zmagania grupowe na pierwszym miejscu. Najpierw Gryf wysoko ograł dobrze nam znany zespół z naszego regionu FC Gowidlino 6-1, a potem pokonał zespół z Danii 2-0 W środę nasza najstarsza drużyna zagra w półfinale turnieju. Po południu oczywiście przyszedł czas na relaks :)

28 czerwca 2017 (środa)

Przed południem - turniej Meditteraneo Summer Cup - dzień 3

Rocznik 2006 w środę miał dzień wolny od turniejowych emocji. Tak więc przed południem była okazja do zwiedzenia pięknych okolic Lloret de Mar. W tym samym czasie chłopcy z rocznika 2007 rozegrali 2 mecze w turnieju Mediterraneo Summer Cup. Oba mecze nasza drużyna niestety przegrała (0-3 z SV Kiew i 0-2 z Circolo Canottieri Roma). Mecz z drużyną z Ukrainy nie był najlepszym występem naszego zespołu. Chłopcy nie podjęli walki z dużo mocniejszym fizycznie przeciwnikiem. W drugim meczu zagraliśmy już zdecydowanie lepiej, na boisku było mnóstwo walki, widać było determinację naszej drużyny i mimo porażki 0-2, mogliśmy śmiało pochwalić praktycznie wszystkich za wysiłek włożony w ten mecz. Gryf Wejherowo 2003 w tym samym czasie dość pewnie pokonał słoweńską drużynę MŠK Kysucké Nové Mesto 2-0 i awansował do finału w kategorii U-14.

Po południu - zwiedzanie Barcelony w tym stadionu Camp Nou

Po wypełnieniu obowiązków turniejowych przez nasze drużyny z rocznika 2003 i 2007, około godziny 14.00 ruszyliśmy w stronę Barcelony. Naszym głównym celem był oczywiście legendarny stadion FC Barcelony, który zwiedziliśmy wraz ze znajdującym się tuż obok muzeum.. Po zwiedzeniu stadionu udaliśmy się do dzielnicy portowej w pobliżu pomnika Krzysztofa Kolumba, a dalej na spacer deptakiem La Rambla, na którym mieliśmy okazję na drobne zakupy i doskonalenie sztuki negocjacji cen :). Z autokaru mogliśmy podziwiać też bazylikę Sagrada da Familia, muzeum Gaudiego oraz pałac królewski. Oczywiście tych kilka godzin w Barcelonie to zdecydowanie zbyt mało, żeby poznać dokładniej to atrakcyjne turystycznie miasto, ale kto wie, być może dzięki temu tym chętniej do Barcelony jeszcze wrócimy przy innej okazji.

29 czerwca 2017 (czwartek) - turniej Meditteraneo Summer Cup - dzień 4 - mecze finałowe

W czwartek nasze drużyny rozegrały ostatnie mecze w turnieju Mediterraneo Summer Cup. Na początek odbył się mecz o 5 miejsce w Challenge Cup w kategorii U-11, w którym zagrała nasza drużyna złożona z zawodników rocznika 2007. Mecz od początku układał się po naszej myśli prowadziliśmy nawet 2-0, ale w drugiej połowie Włosi z A.S.D. BISSUOLA przycisnęli, my zaczęliśmy się gubić w obronie i w efekcie przegraliśmy 2-3. Potem odbył się finał w kategorii U-14 w którym Gryf Wejherowo 2003 walczył z KS Legionovią. Mecz zakończył się remisem 1-1, a w karnych lepsza okazała się Legionovia. Po meczu pozostał spory niedosyt, gdyż w trakcie gry to Gryf stworzył więcej sytuacji, jednak nie udało się ich wykorzystać, a karne to jak wiadomo nie od dziś loteria. Podobny przebieg miał też finałowy mecz rocznika 2006 w kategorii U-11. W regulaminowym czasie gry nasza drużyna z rocznika 2006 zremisowała z SV Kiew 0-0, jednak to Ukraincy lepiej strzelali rzuty karne. Tak więc dorobek naszych drużyn w turnieju Mediterraneo Summer Cup to : Kategoria U-11 Błękitni Wejherowo 2007 - 12 miejsce Błękitni Wejherowo 2006 - 2 miejsce Kategoria U-14 Gryf Wejherowo 2003 - 2 miejsce Dodatkowo drużyna Gryfa Wejherowo otrzymała puchar Fair Play. Z postawy wszystkich naszych zawodników jesteśmy bardzo dumni. Przy okazji bardzo dziękujemy rodzicom, którzy dopingowali nas podczas turnieju.

30 czerwca 2017 (piątek) - mecz legend FC Barcelona - Manchester United

Piątek był dla naszej ekipy ostatnim dniem w Lloret de Mar, tak więc wiązał się z koniecznością spakowania i opuszczenia hotelu Sun Beach. Poszło nam to niezwykle sprawnie jak na tak dużą grupę. Rano zjedliśmy śniadanie, a potem w ciągu godziny spakowaliśmy wszystkie swoje rzeczy i opuściliśmy pokoje. Około godziny 10.00 zgodnie z wcześniejszą umową byliśmy już wykwaterowani. Chłopcy ostanie godziny w Lloret de Mar spędzili oczywiście na plaży i na ostatnich zakupach. Zrobiliśmy też zapasy prowiantu na długą podróż do Polski. Po południu czekała nas natomiast fantastyczna atrakcja w postaci meczu legend FC Barcelony z Manchesterem United na Camp Nou. Nie mieliśmy wcześniej tego w planach, ale w związku z fantastyczną postawą naszych chłopców na turnieju i bardzo dobrym zachowaniem w hotelu, stwierdziliśmy że podejmiemy się zorganizowania wyjazdu na ten mecz. Bilety na mecz sfinansowaliśmy ze zwróconego w całości depozytu hotelowego (brawa dla chłopców za zachowanie porządku w pokojach), a także zaoszczędzonych w Stuttgarcie pieniędzy które miały być przeznaczone na ZOO, resztę dołożyliśmy z ogólnej puli. Mecz legend wygrał Manchester United 3-1. Najlepszym zawodnikiem meczu wybrano Ronaldinho, choć uczciwie trzeba przyznać że tacy gracze jak Park Ji Sung czy Karel Poborsky prezentowali się równie dobrze. Dobry mecz rozegrał też w barwach Barcelony Edgar Davids. Najładniejszą bramkę meczu strzelił natomiast kapitan Manchesteru Dwight Yorke. Trzeba przyznać że niektórzy nasi zawodnicy historię futbolu znają bardzo dobrze, a niektórzy być może po obejrzeniu meczu legend troszkę się tym tematem zainteresują. Wizytę na Camp Nou zakończyliśmy około godziny 21.30 i po posiłku ruszyliśmy w kierunku Szwajcarii.

1 lipca 2017 (sobota) - Lozanna

Do Lozanny dotarliśmy chwilę przez 9 rano. Naszym pierwszym celem było Muzeum Sportu Olimpijskiego. Zwiedziliśmy je z dużym zainteresowaniem, chociaż zdecydowanie bardziej od eksponatów chłopcom podobały się możliwe do wykonania w muzeum aktywności typowo sportowe. Bardzo fajny był symulator biathlonu, który polegał na tym, że trzeba było biec w miejscu przez około minuty, a następnie wycelować do elektronicznej tarczy z karabinu. Chłopcy świetnie się też bawili na tablicy sprawdzającej refleks, czas reakcji a w innym miejscu ćwiczyli swoją pamięć. Po wizycie w muzeum zjedliśmy drugie śniadanie i już podzielni na grupy udaliśmy się na spacer po Lozannie. Jak się okazało w Lozannie (podobnie jak w Stuttgarcie) odbywał się bieg z tym, że nie mogliśmy w nim wystartować gdyż był on przeznaczony dla osób z porażeniem mózgu. Chłopcy pokłady energii zostawili więc na bardzo fajnym placu zabaw, a także na znalezionym obok muzeum boisku piłarskim. Troszkę żałowaliśmy że na to boisko trafiliśmy dosłownie chwilę przez godziną 18.00 i nie mogliśmy pograć dłużej. Po tygodniowym pobycie w Hiszpanii, Lozanna wydała nam się bardzo cichym i spokojnym miasteczkiem, w którym czas płynie zdecydowanie wolniej. Około godziny 18.30 ruszyliśmy w kierunku Polski.

2 lipca 2017 (niedziela) - powrót do Wejherowa

Do Wejherowa dotarliśmy około godziny 14.00.